goethe.jpg

Uskollinen lukija näkee ja toteaa suurella mielihyvällä, että nyt voin viettää aikaani hyvin ja arvokkaasti - näin halutessani. Onhan minulla kaiken kukkuraksi makkarasoppaa ja kalossit. Huomenna on terveystarkastus. Uskollinen lukija uumoilee, että edessä on hoitajan järkytys, hirvittäviä uutisia ja hälyttäviä lukemia mittaustuloksissa. Jännittäkäämme!

Luulin muuten minulla jo olevan jäsenmaksuja rästissä ammattiliitolle vaikka kuinka paljon, mutta ilmeisesti ei olekaan näin, vaan ne kyllä on osattu ottaa. Tämä merkitsisi huojennusta, mutta vieläkin vähän epäilyttää. No, onhan sen oltava niin, ei näitä jäsentietoja loppujen lopuksi muutoinkaan voi tulkita. Karhutkoon jos karhuavat. Eivät ne karhua! Miksi ihmeessä minä puhun tänne nyt niin paljon talousasioistani? Ehkä se on joku tammikuun juttu. Niin kuin nämä ihanan piristävät lumimyrskytkin...

Sähköpostissa organisoivat kirjoituskursseja, kirjallisuusretkiä sun muuta. En minä sellaiseen voi osallistua! Hyvä, kun saan organisoitua huomisen päiväni, tai edes sen, joka parhaillaan kuluu. Se nyt vain on niin eikä sille voi mitään. Siinähän hälisevät innoissaan ja iloissaan ja minä vaan ihmettelen. Onneksi olen juuri lopettamassa siinä yhdistyksessä. Ei se koskaan ollut oikea paikka minulle. Aion kuitenkin vielä olla melkoinen tekijä tässä tämän maailman ruhtinaan hovissa.