Tällaista leppoista. Luulin eilen nähneeni tytön ekalta luokaltani lähellä hänen silloista kotitaloaan. Niin höperö minä olen. Jospa sittenkin. Ohimennen auton ikkunasta, lähikauppansa tienoilla.

Eilen tuli näköradiosta Christien Kymmenen pientä neekeripoikaa. Neekerit oli tosin muutettu inkkareiksi elokuvaa(1945) varten. Ilmeisesti ei ollut jo silloin enää hyvä puhua neekereistä, mutta inkkarit oli toki vielä jees. Muuten huomionarvoista on, että Lombardit pärjäävät aina ja vievät vielä naisen mukanaan. On tyylikästä spoilata klassikoita semisti... minä osaan sen taidon, pysyn hyvän maun rajoissa, koska minua on koulutettu siihen koko ELÄMÄNI. Pankaa totena mekkoonne.

Just joo. On aurinkoinen sunnuntai, sellainen miltä sunnuntain tuleekin näyttää. Huomenna aion kirjoitella jotakin. Tulee fiktiivistä todellisuutta, todellisuudesta ammentavaa muunneltua totuutta, todempaa kuin elämä itse. Ylihuomenna mentävä Töölööseen näyttäytymään, toivottavasti kertovat vain hyviä asioita. Pyörin sitten kaupungilla hetkisen kunnes taas kotiin vouhottamasta.

Me emme saa muuttoa aikaiseksi joten mahdollisten opintojen on taas kerran odotettava. Mikä jottei. Ei minulla ole enää kiire mihinkään, kannattaa silti käyttää aikansa hyvin. Toimeentulo järjestetään tavalla tai seitsemännellä. Talousasioista vielä, että kuulin Vallonian belgia-ranska-akselin ongelmien vuoksi lohkaisevan kohta uuden roskapankin. Sinnehän minun pitää siirtää rahani.

Nethergatesta pelattu varmaankin jo yli puolet, se on hieno peli. Exilen ja Avernum kelttiläinen serkku. Wesnothia pelaisin myös mielelläni mutta aseveljeni taisi eilen olla turpiinvetokisoissa taas. Pelasin silti vähän Wesnothiakin. Perjantaina hän olisi tahtonut mutta minä taas en päässyt.

Hm. Olisi hauskaa taas tavata joku uusi järkevä tai oikealla tavalla järjetön ihminen. No rullataan rullataan, elämää kuin punaista mattoa eteenpäin ja astellaan sillä ylväin ryhdein komein askelin kopeasti kohti seuraavaa etappia ja puolimatkan kestikievaria rehevine tarinoineen ja pysähdytään myös virkistäytymään maagisilla lähteillä.