palmu2.jpg


Hrömpf! Näinpä toden totta omituista unta. Minut oli naulittu ristille Narinkkatorilla ja kaiken maailman rakkarit ja huligaanit vaan melskasivat miten sattui ja rääkkäsivät minua... sitä ennen join kosolti kuulalaakereita ehtoollisella odottaessani vapauttavaa puhelinsoittoa Lossielta jota ei pannahisen kautta todellakaan koskaan tullut, Kokki ja Virta kielsivät minut kolmasti ennen kuin Kokki kiekui ja talonmies Pikkarainen kavalsi minut kolmestakymmenestä hopeamarkasta kostonhimoiselle Pano Rajulalle, Matti Kassila ratsasti Etelä-Esplanaadia pitkin virtahevosella ja itki katkerasti mutta paukut eivät rittäneet tai sitten olivat pikemminkin liiankin vahvat KÖH KÖH onpas perin merkillistä! Missäs kukkulalla minä nyt oikein makoilen? Mitäs se almanakka näyttää. Ei nt ole vielä vuorisaarnan aika. Näkyy olevan kolmas päivä sen kärsimysnäytelmän ja saattueen ja ristijuhlan sun muun humpuukin jälkeen...


-Nouse ylös, poikani.


mw.jpg

-SINÄ!

-MINÄ!

-Mitä tämä merkitsee?

-Nyt saat viimeinkin levätä rauhassa, pääset oikein kunnon eläkkeelle. Rikokset ratkeavat nuorempien voimin.

-Kohoanko minä nyt taivaaseen?

-Kyllä, sinulle on paika minun loosissani. Tule, on korkea aika.

(Valkoiseen toogaan sonnustautunut Palmu kohoaa taivaaseen Mika Waltarin sylissä. Sakramentaalista musiikkia)

~FIN~

[[SF]]

MADE IN FINLAND