Kantakaa sitä nenäliinaa hyvät ihmiset!

-Vetää nenäliinaa huuliensa yli merkitsee halua päästä jonkun tuttavuuteen.


Vetää nenäliinaa silmiensä yli.
-Olen murheellinen.
Olla kadottavinaan nenäliinansa.
-Ruvetkaamme ystäviksi.

Kierrellä nenäliinaa käsiensä välissä.
-Välinpitämättömyyttä.

Kohottaa nenäliinaa kasvoillensa.
-Minä rakastan sinua.

Vetää nenäliina kätensä läpi.
-Minä vihaan sinua.


Pitää nenäliinaa oikealla poskella.
-Myönnytys.

Pitää nenäliinaa vasemmalla poskella.
-Kielto.


Huiskuttaa nenäliinalla oikealla kädellä.
-Jätä minut.

Huiskuttaa nenäliinalla vasemmalla kädellä.
-Rakastan toista.


Kääntää nenäliina laskoksille.
-Haluan puhua kanssanne.

Huiskuttaa nenäliinaa oikean olkapään yli.
-Seuraa minua.

Tarttua nenäliinan vastakkaisiin nurkkiin.
-Odota minua.

Pitää nenäliina oikean silmän päällä.
-Minulla on sanoma teille.


Vetää nenäliina otsalle.
-Te olette muuttuneet.

Pitää nenäliinaa silmillä.
Te olette HIRMUINEN!


Kääriä nenälina etusormen ympärille.
-Olen kihloissa.

Kääriä nenäliina keskisormen ympärille.
-Olen naimisissa.

Lähde: Paras kaikista. Tarpeellinen kirja jokaisessa kodissa. 1889