Tänä aamuna kun kuuntelin erästä kuuluisaa hippianthemia ja seurasin sen esitystä vierähti vasemmasta silmäkulmastani suolainen vesi. Olen siis saavuttanut todellisen hippeyden. Selvin päin ja kaikki. On se vaan kaunista! Ja on se ihmisen tuhovoima hirmuinen! Mutta otetaan lunkisti. Tänään pyöräilen Linnavuorten Lenkin(tuleekohan n. 15km pyöräilyä, kepeähköhän tuo) ja tutkin kahta linnavuorta. Evästä mukaan, in case jos en löydäkään matkan varrelta mitään kestikievaria. Huomenna käyn pullovaihtokauppaa Alkon kanssa (heille tyhjiä, minulle täysiä) ja valloitan jokilaivan. Kotimatkalla minua tulee kutsumaan mystinen Ali Baba. Mitäs siihen sanotte? Mutta se on vasta huomenna. Tänään on paljon aikaa olla ja ihmetellä.

 

Sienna Miller is a naked hippie

 

Campuksen vieressä asuva Einsteinin näköinen mies käyskentelee ympäriinsä t-paitasillaan! Hän on aivan varmasti hieno mies. Hän on täällä tänään! Hän on täällä tänään! Kili-kili, senkin paskiainen! Pasta bolognesea, kiitos. Riikka Manner on löytänyt uuden rakkaan... Lapinjärveltä ei kuulu mitään. Paavo Väyrynen lähettää kenttäpostia. "Jos valinta kohdistuisi minuun, puolueen johdossa yhdistyisivät toisiinsa pitkäaikainen kokemus ja nuoruuden into. Varapuheenjohtajaksi valittaisiin nuorten naisten, Annika Saarikon ja Riikka Mannerin, rinnalle tarmokas mies, joka täydentäisi johdon kokonaisuutta.
Kunniapuheenjohtajina ovat toimineet minua ennen V. J. Sukselainen ja Johannes Virolainen. Minun jälkeeni kunniapuheenjohtajaksi voitaisiin kutsua Anneli Jäätteenmäki." Pasta bolognesea, kiitos! Pronto!

(Time passes.)

Että semmoista... olen suunnistanut pitkin kinttupolkuja ja sorateitä kartan ja neuvokkuuden avulla, samoillut riippusillalla Aurajoen yli, saavuttanut Auralaakson ja Liedon, melkein törmännyt vastaantulijaan Oivalla, ylittänyt ravihevosratoja joilla heboisilla on etuajo-oikeus, tutkinut kaksi linnavuorta, löytänyt taikalammen ja muinaissaappaan, ollut kansanvaellusaikaisten hautaröykkiöiden äärellä, tervehtinyt hevosenjuottaja Kustaa Vaasan kuninkaanlähdettä, syönyt eväitä rautakautisen perkeleen korkean puolustuslinnavuoren huipulla, kadottanut puhelimeni ja löytänyt sen, ihmetellyt kuppikiveä, käynyt läpi museon näyttelyn ja syönyt ison rullakebabin. Jotain lie unohtui. Nyt minua väsyttää. Kuvia myöhemmin.