Kello on puoli kahdeksan, juon aamukahvia, kuuntelen Secret of Mana-musiikkia ja silmäilen Oiva Helkamaa seikkailunjanoisesti. Tänään minä ratsastan Naantaliin, jukoliste sen teen! Tästä päivästä voi tulla mitä vain ja voin vaikuttaa ihmisten kohtaloihin - kenties jopa omaani, olen suuri mullistaja! Pannulle pekonia ja munia ja makkaraa ja perunaa paistumaan ja sitten kun olen syönyt ja on aika, niin karautan menemään. JIAAH!

Raportoin sitten kun olen käynyt, mutta välinäytöksenä toimintakuva 92-vuotiaasta Manolis Glezoksesta, joka valittiin äsken Europarlamenttiin Kreikan äänikuninkaana. Otettu toukokuussa 2014.

Glezos01-normal.jpg

Ei JU-MA-LIS-TE! Sokrates on uudelleensyntynyt!! Nyt ei sanat riitä, kohti Naantalia.

Kello on puoli neljä ja olen palannut reissultani. Naantalissa minä ainakin kävin luostarikirkossa, söin lohikeittoa, kiertelin vanhassa kaupungissa, kävin museossa, join teetä, kävin Alkossa ja lopulta porhalsin kotia kohti. Kerrottakoon ilman muuta vielä loppuanekdoottina että kun kotimatkan loppusuoralla levähdin Turun rautatieaseman puistossa, niin viereisen taiteilijakioskin hippimies tuli mainostamaan vienosti chilikaakaota. No sehän oli jetsulleen mitä teki mieli kun oli aika koleakin ja kaikki, joten ostin lasillisen sellaista. Eikös se perhanan hippimies sitten vihjailunomaisesti kysynyt haluanko "TERÄÄ" siihen. Viattomana kysäisin ensiksi että minkäslaista mutta heti perään, varsinkin hippimiehen ilmeen nähdessäni, hörähdinkin ja totesin jotain ettei tarvi, kelpaa ilmankin. Kermavaahtoa otin kuitenkin. Puistonpenkillä chilikaakaota juodessa sitten hymyilytti. Ensin olin varma että se tarkoitti 100% varmasti ganjaa sillä terällä mutta olisihan se ihan luontevasti voinut tarkoittaa jotain alkoholiakin, johon niillä niin ikään ei mitään lupaa kyllä ollut. Palauttaessani lasin taisin tokaista - Täänks, oikein hyvää oli ja piristi sopivasti. Ha! Voi niitä veijareita!

Ei kai se siihen sitten mitään sekottanut tai sitten vanha dena ei juuri edes huomaa pientä ganjaisuutta. Varmuuden vuoksi voin kuitenkin rykäistä Reggae-vaiheen päälle.