Historian vääjäämättömässä vyöryssä on mies sekä nainen, täysi-ikäinen kansalainen oikeuksineen, tämä korvaamaton silmä ja käsi ja kyky, salakavalasti jäänyt uuden ikeen alle. Hänestä on aivopesty konsumerismin orja, koska ihminen on mukavuudenhaluinen eläin. Se luontainen liikunnan halu ja vaistomainen hyvinvointiin pyrkiminen, mitkä meiltä löytyisivät, ovat tukahdutettuja massaviihteen, perunalastujen ja aikataulujen painolastin nujertamina. Emme kuule kehoamme, tapamme vaistomme, ja itse asiassa samaten tapamme jopa perustavimmanlaatuisen fundamenttimme: ajattelumme, koska sille ei löydy motivaatiota. Mitä merkitsee kuolema jos ei mitään merkitse elämäkään, mitä on rakkaus mihinkään jos sen aukot voi tilkitä muhjulla.

Annamme tukemme heille, jotka antavat meille lisää tätä saastaa ja tekevät meille lisää pahaa, koska pelkäämme muutosta. Rakastamme rauhaa emmekä kyseenalaiseksi onneksemme ole aikoihin joutuneet sotimaan - sisimmässämme pyrimme aina harmoniaan mutta nykyisessä tilanteessa emme sitä koskaan saavuta, emme edes siedettävissä määrin, koska elämissämme ei ole oikeanlaisia vastapainotuksia, jotka pitäisivät paikkansa ja vastaisivat todellisutta. Kahdeksasta neljään, yhdeksästä viiteen, jos se edes riittää, ja miksi, oi miksi.

Yhteiskuntamme pyrkii aina vain parempaan ja helpompaan ja myös näennäisesti suurempaan miettimättä, mitä se oikeastaan aiheuttaa. Jos teemme jostakin näennäisesti tehokkaampaa ja toiminnaltaan yksinkertaisempaa, niin sehän tarkoittaa automaattisesti pelkkää parannusta, niinkö? Ehei, veikkonen! Kaikella on vastapainonsa ja me olemme myyneet koko itseytemme markkinavoimien alttarille. Mikä on kansakunta ja mihin se on nykyään piilotettu, eikö meidän jokaisen pitäisi se tahollamme muodostaa ja meidän yhdessä sitten ja vasta sen jälkeen se määritellä.

Kaikukoon julistuksemme siis: minä en ole kuluttaja - arvoani ei mitata rahassa, minä en ole etujen saaja - minä olen jo itsessäni elämän tarkoituksen toteuttaja, minä en ole velkaa perusteettomasti orjuuttavalle järjestelmälle - tiedostava olemassaoloni oikeuttaa ja vapauttaa minut, minä en ole numero enkä koodi - minä olen vapaa mies, maata saatikka ihmistä ei konsanaan voi omistaa - vaan minä olen kansalainen!

9df.gif

Hyvää viikonloppua