Yleensä en kerro unistani mutta tämä oli aivan must ja holtiton.

Oli talvi, olin iätön, olin koulun pihalla ja rinnassa kyti orastava riehakkuus... entinen ala-asteeni ja yläasteeni siinä. Sitten tapahtui jotain joka laukaisi tulevan tapahtumaketjun. Minun oli päästävä toiseen päähän yläastetta jostain syystä. Kohti lukiota toisella puolen? En kai vaan halunnut kiertää vaan mennä läpi säännöistä välittämättä. Ala-asteelaiset leikkivät siinä ja minä liukastelin ja navigoin heidän ohitseen. Joku huusi jonkun hahmon nimen... joten päätin muuttua häneksi! Oli oltava näiden sankari. Mikä jottei.

Vedin piponi jotenkin tiukalle ja itseni tiettyyn asentoon ja pompin kantapäilläni rappusia alas alemmalle tasanteelle. Sitten siinä oli jotain pikku lumilinnoituksia joiden kautta liukastelin, kaikki vaikuttivat pitivän minusta... jossain tässä vaiheessa alkoi soida TEEMAKAPPALEENI joka oli kuin jostain 80's-90's-kevytactionsarjasta, muistan vieläkin sen yksinkertaisen, mutta iskevän riffin joka ei tietääkseni ole tuttu muualta... minä LIU'UIN hurjaa vauhtia ihmeen jäisiä tai ainakin liukkaita/liukuvaisia reittejä sisään ovista yläasteen käytäville oppilaiden, henkilökunnan, vaksien ym. äimistellessä ja actionmusiikin pauhatessa... kaikki eivät välttämättä enää pitäneet minusta, siinä oli muutama tilanne joita en enää muista, ohitin ja väistelin ties mitä teinihutsubarrikadeja Tehtäväni mielessä...

...kunnes lopulta ennen koulunkirjastoa(kohteeniko?) joku minua ehkä kymmenisen vuotta nuorempi pimu sai pysäytettyä ja alkoi kuulustelemaan mistä tulen, mikä on asiani, etsinkö kenties Ahlforsilaista taloa(???) ja muuta... vastailin velmuillen ja rehvakkaasti ties vaikka mitä enkä välittänyt mahdolisista oikeudellisista seurauksista koska tunnelma oli suorastaan lurjusmainen noin positiivisesti. Johonkin tähän kohtaan heräsin ja elämästä oli melankolia kadonnut ja vatsakin toimi hyvin.