- Varför skulle man behöva en pappa? Mammor förstår jag att man behöver – men pappor? Äh.

-– Minulla oli tytär, joka oli käsittääkseni sekä narkkari että alkoholisoitunut. Hän kuoli 36-vuotiaana. Ei nuori ihminen noin helpolla kuole.

- Epävarmat ihmiset tarvitsevat terapiaa.

- En halunnut olla tekemisissä myöskään kahden muun lapseni kanssa, sillä he olivat vahinkoja.

– En näe niin hirvittäviä ongelmia. Mutta jos Facebookissa ja muualla nähdään, niin onneksi minun ei tarvitse. Kuulun siihen vähemmistöön, joka on päättänyt olla seuraamatta sosiaalista mediaa. Mulla on tällainen vanha Nokia. Sillä pystyy soittamaan ja lähettämään tekstiviestejä. Tää on hyvä!

– Osaan unohtaa. Kaikki mun mokani on ainakin osittain unohdettu, mun ei tarvitse niitä miettiä. On pitkän elämän ja työelämän aikana sattunut kaikenlaista. Yli 60 kirjan joukossakin on kirjoja, joita sopisi hävetä. Sama pätee elokuviin ja muihin tekoihin, mutta ei se minua niin hirveästi häiritse.

– Minä suutun, kun teette kaiken niin päin helvettiä ja väärin! Kyse on sivistyksen puutteesta ja asioiden tekemisestä väärin. Se on tietämättömyyttä, niekulturny, kuten puolaksi sanotaan. Kultivoitumatonta. On paskantavanomaista kulkea yhdestä pisteestä toiseen.

– Kuka piru on opettanut teille kuvauksen alkeet?

– Luulin, että tämä on ohjelma minusta eikä ruuanlaitosta.

– Te touhuatte paskaa. Saatte minut raivon valtaan.

– Tämä ei ole mikään "Meillä kotona" -juttu.

– Vaikka tämä ei ole minun elokuvani, voin silti kieltäytyä joistakin asioista.

– Yläkerrassa käväistään yhden kerran, ja se tapahtuu nyt

- Yhyy! En ole vielä valmis isoisäksi. Viekää nuo äpärät pois, pois!

- Dorkat!

donner.jpg

Tämä mies säilyy hengissä silkalla vittumaisen vitutuksen voimalla

idaparas.jpg