Tällä viikolla saan rahaa. TE-palvelut katkaisivat työnhakuni saman tien silloin, kun en ollut paikalla eräässä työmessutilaisuudessa. Luonnollisesti saman tien katkesi työttömyyspalkka. Asiasta oltiin varoitettu minua etukäteen preivillä: ole paikalla tai ilmoita etukäteen ettet pysty, tai lennät palveluistamme ulos kuin leppäkeihäs! Sitä ennen oltiin tosin äsken puhelimitse sovittu, että työnhakuni TULEE olemaan voimassa taas 3kk eteenpäin, joten en osannut olla varuillani, että tällä lailla syövät sanansa. Ensin olin toisella paikkakunnalla kun preivi tipahti postiluukusta, sitten en viitsinyt avata preiviä jonka oletin olevan joku jotain rekrytointitapahtumaa mainostava lämiskä, joka ei kuitenkaan sisältäisi mitään tällaista mielivaltaista läsnäolovelvoitetta. Tulin sitten avanneeksi preivin vasta juuri tilaisuutta seuraavana päivänä. Mitäs siinä sitten, ainahan sitä sen saman minimissä vellovan toimeentulon saa sitten toisen tuen kautta - jos ette haluakaan mua asiakkaaksi niin ei sitte. No, mua neuvottiin kuitenkin kytkemään työnhaku uudestaan päälle. Jaahas. (Ilmeisesti pystytte switchaamaan mut itse *OFF*, miksette sitten switchaa mua takaisin *ON* jos kerran haluattekin mut takaisin? Mitä ihmettä te vetkuttelette ja venkoilette ja säädätte? Mulla on oikeus ja mun pitää tehdä se? Tää ei nyt mene loogisesti. ihme sähläämistä! Mua ei pompoteta!) Olen nyt joka tapauksessa useampaan kertaan anonut työmarkkinatukea, toimeentulotukea, reservin prikaatin rauhanturvaajan korotettua eläkettä ja käynyt muuten vaan ihan piruuttani ja omatoimisesti työllistymistä edistävssä palveluissa viiden päivän ajan. Eli kuunnellut melkoisten ääliöiden keskimäärin n. tunnin luentoja ja täyttänyt aktiivisuuspassin. Nyt olenkin taas saanut tarpeekseni näistä työllistämiskuvioista loppuvuodeksi. Keskiviikkona saapuu joka tapauksessa jonkin verran rahaa. Tällä viikolla aion myös kirjoittaa. Viikonloppuna aion juopotella. Toivottavasti jälkijunassa saapuu tämän lisäksi useampi vihreäselkäinen(sadan euron setelihän on vihreä) takautuvaa rahaa. Minua ette silti edelleenkään saa sen kummemmin alistumaan, te systeemin orjat ja toteuttajat jotka on pakotettu toimimaan kuin rikkinäiset ja oireilevat, alitehoiset ja ylikuumentuneet sekunda-laadun aritmetiikkaprosessorit, päin vittua ohjelmoitua käyttöjärjestelmää näennäisesti pyörittäen - suoraan kohti loputonta helvettiä!