Mitä minä tänään tein? Ratsastin Oivalla Kylätaloon jutustelemaan ja syömään kanakeittoa. Jutusteltavaa riitti ja kanakeitto oli hyvää. Mielenkiintoisia persoonia kyllä siellä ja jonkunlaista kommuunia ja kolhoosia rakentavat innokkaasti. Hienoa toimintaa, kenties tulen osaksi sitä. Kenties olen jo sitä. Ehkä suuremmissa määrin tulevaisuudessa. Mikä ettei.

Kylätalon jälkeen puksutin Förillä joen yli Manillaan, viinatehdasnäyttelyyn. Katsoin myös dokumentin Algot Niskasta. Nautinnollista oli! Älkää kertoko kenellekään, mutta vähän nappasin moukkupullosta aiheen kunniaksi...

Sitten puksutin takaisin joen yli Förillä ja ratsastin herrasmiesmäisesti Oivalla kotiin. Olenhan maailmanmies. Tuholaistorjunta oli sillä aikaa tehnyt selvää tuoleistani ja yöpöydästäni. Noh, paskoja olivatkin, eivät minkään arvoisia ja sietää uusia. Nyt istun sängyllä mutta hyvä tässä on istua. Hyvä että hoitivat hommansa. Jos "pahin" käy ja saan peräti häädön epämääräisten laiminlyöntien vuoksi(ei näistä aina saa selvää) niin teen tilapäisen perääntymisen Juankoskelle, missä minulle on luvattu soppi, ja keksin uusia juonia. Ei se minun elämääni huonommaksi tee. Jospa tämä tästä selkiytyy. Kyllä minunlaiseni miekkosen pitää maailmassa olla olemassa vaikka joskus vähän tölväistäisiin. Saanhan minä hymyjäkin osakseni.

Noin muuten annan puheenvuoron Albrandille.