Jouluni on ohi, kävin tänään jo töissä, oli tapaninlaulajaiset, ja ilmeisesti joku saatanan ryssä kävi kusemassa tonttini takapihalle... taidan vastaisuudessa tiukentaa otteitani.

Joulupäivän aamuna oli aika outo ja hutera olo. Sen verran tiuhaan meni jouluaattona ryyppyjä ja olutta syömisen lomassa. Sinä iltapäivänä olin paistanut kokonaisen ankan täytettyäni sen päärynällä. Sitä ennen olin käynyt Puhakassa ja joulurauhaa julistamassa. Pienten päivätorkkujen jälkeen oli joulupäivänäkin hyvä olo ja kävin ulkoilemassa ja polttamassa ritmeesterin - ja taas näin sen pirullisen kuun nousevan hullua vauhtia ylös! Pikkuisen jututin jotain naapurin mamua joulumerkeissä. Sitten ruokahalukin heräsi taas toden teolla...

Olen syönyt mm. täytettyä ankkaa, graavisiikaa, maksapasteijaa, perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, peuramakkaraa, joulumakkaraa ja kinkkumakkaraa. Olen katsonut Kurosawan Dersu Uzalan. Olen ottanut leppoisasti ja tänään olikin onneksi pääsääntöisesti aivan energinen ja positiivinen työpäivä. Vielä viitsi pyöräillä, vaikka kylmä viima kävi.

http://www.youtube.com/watch?v=LS-ErOKpO4E

Jouluaaton leppoisaa tunnelmaa