Tarratkaa visusti kiinni veroilmoituksistanne, sillä kohta sählään ne kaikki päin honkia. Kuka haluaa ylimääräisiä veronpalautuksia? Kävin juuri työhaastattelussa, tavoitteena tallentajan paikka verotoimistolla. Veroilmoituksista summien ja lukujen kopsaamista verojärjestelmän massiivisiin tietokantoihin. Urakehitykseni ministeriön tietohallinnosta valtion verohallintoon. Hä. Mikä drontti ja luikku minä oikein olen? Identiteettikriisi meinaa puhjeta.

Kai se olisi ihan hyvä jopi, sillä

1) KELA taikka TE-toimisto ei ehdi lähettämään meikäläistä koulutukseen eli ilmaiseen orjatyöhön jos käväisen töissä, eikä muutenkaan ala puhutella ja vittuilla vaan suorastaan kehrää

2) Saahan siitä kymmenen euroa tunnilta, perus 37,5h työviikkoja tiedossa. Katkeaakohan asumistukikin moisilla tuloilla? Todennäköisesti

3) Se on vain puolentoista kuukauden pesti, sen jälkeen voin taas palata vapaaherran säätyyn johon kuulun

Katsotaan nyt. Tuskinpa ne minua valitsee. Haastattelu meni ailahtelevasti. Välillä keksi hyviä juttuja ja sai järkevää esille, toisinaan taas meni vähän sekavaksi ja vaisuksi vastaukseni. Ainahan vielä sitten toinen asia mitä NE ajattelee. Tämän voi sitten kohta taas unohtaa, kun ei tärpännyt. Jotain 2h unia takana ennen haistattelua muuten, mutta ei tee tiukkaa juuri nyt. Ah, kahvia. Come on everybody, clap your hands! I'm standing by the crossroads, let's do the twist! Sweet home Chicago!

- Kyllä, olen Chubby Checkersin ja Robert Johnsonin hybridi. Jos minua ei olisi, minut tulisi keksiä.