- nii minä oon se mynämäen kuuluisa mullisa-ukko, jolla on korven kätkössä salapirtti ja siellä ompi jemma ja piilopulloja koko kuoppa täys riäh riiäh riähkänä! En minä minä mistään mynämäeltä kotosin ole vaan oonkohan mistään mutta salapiilo minulla on ja siellä minä teen luottamuksellisia asioitani... muilauttelen mulkkuani, sitäki minä teen niin että käet kattoo ja hirvakset mylvii! Kaupassa käyn kerran viikossa ja pelaan v*itusti kenoa. Joskus muilauttelen kassajonossa vähän sinne ja tänne ja sitten seurakunnan aitaa vasta mulijauttelen kunnolla!! en oo ikuna kettään salakätkölleni vieny enkä tuonu siellä on erittäin salaisia asiakirjoja ja kontrahteja... ja rutosti on sitä kaikenlaista viinaa jota aina pimeänä ostan luottomies koira-hessulta. minul on siellä sekatavarakauppa mutt oravat ei osta mitään. syön itte kaiken, tärpätinkin. kerran keitin kärpässienistä soppaa. minul on kattilat ja vehkeet! vehkeet vasta onki... ja oon minä onkinukki! kikkelin päähän sidoin hammaslankaa ja sitten nostelin parrakuutaa aurajoesta...  kerran keitin pontikkaa ja olin sokee viikon! mutta nyt näen ku haukka. puihinki kiipeilen ja viserrän joskus, tui tui tui. parikyt vuotta vielä jos sais elää niin ehtis ja näkis sitä kaiken... talvisin mää menen luolaan, siel on keskuslämmitys riäh häh riähkänä! karhun kanssa nukun ja keväällä ulos kömmin ja sitte karhu yrittää syödä minut aina mutta minäpä syönki sen aina! siinä sitä on kevätuhria kuten stravinski sanois... salapirtti yleensä pystyssä on viel mutta joskus siellä on käyny mäyrä taikka kettu vieraana. syön nekin. kerran ilves lutkutti portviinit. minä olen mynämäen muilauttelija enkä muuksi muutu! tulkaa käymään