Ylistäkää suuresti minua ja kaltaisiani. Valitaanko tänään vuoden Matti? Viimekö vuonna se oli Klinge. Minun aikani tulee vielä... en esitä edes arvauksia, olen vielä liian nuori jopa siihen. Viime aiikoina on ollut nuorehko olo. Ei aivan harvinaista minulle,... mutta enimmäkseen vaihdellut siihen toiseen suuntaan eli vanhentuneeseen fiilikseen viimeisimpiä aikoja edeltäen? Niin, enhän minä samoissa tunnelmissa ja samana hahmona kauaa pysy. Jotkin yksityiskohdat persoonallisuudessa ja elämänfiiliksessä välähtelevät nopeastikin, jämähtäen taas pitkäksi aikaa antaakseen taas muiden osien... elää? kehittyä? hakea itseään? Jämähtänyt osa unohtuu, sitä ei enää huomaakaan.  Enpä tiedä josko aika monikin olisi kuitenkin samanlainen. Missään tapauksessa en ainakaan haluaisi läheskään kokonaan jämähtää, enkä toisaalta myöskään joka paikasta koko ajan välähdellä, se olisi kai yhtä kuin sekoaminen.

Tämä teksti hyppeli niin assosiaatiosta tai asialiitoksesta toiseen etten siihen kappalejakoakaan saa. Kärsikää... en saa myöskään lopetusta aikaiseksi, enkä halua palata alkuun koska se tuntuisi nyt ärsyttävältä. Joten....