Inhoan liikennettä ja inhoan feissaajia, silloin kun olen sillä tuulella...! Kun olen menossa... kun olen kärsimätön... kun olen nälkäinen... kun olen jotenkin paineessa... Mutta minulla on uusi tyyli: kun joku Unicefin tai Kirkon ulkomaanavun tai Kikkelikyrpäongelmaisten yhdistyksen käsikassara kysyy julkeasti onko minulla aikaa vastata pariin kysymykseen, tai mitä kieroa käänteistä leppoisen small talkin olemuksessa luikertelevaa liibalaabaa he nyt kehtaavatkaan sanoa, liikahdan vähän lähemmäksi ja huudahdan vain suoraan heitä kohti: - INformaatioTULva!!! nostaen samalla molemmat käteni pystyyn uhkaavasti. Se raukkahan kaatui selälleen! Tuli vain hetkeksi vähän pöhkö olo, kun hänhän oli kysynyt että voinko minä vastata kysymyksiin - joiden tosin tiesin tulevan olemaan että tiedänkö sitä ja tätä, joten olihan sanoma ihan oikein. Sitä paitsi, voihan tuon tulkita niinkin että minä vastasin suoranaisella informaatiotulvalla! Monimerkityksellinen sanoma, no niin, nyt olen entistä tyytyväisempi menettelyyni! Mutta tänään sain nysväämällä äheltäen kerättyä ja jäsenneltyä proosani murusia ja kirjoitettua vimmaisesti jopa pari sivua lisää käsikirjoitukseen. Se tuntui hyvältä, silloin kun se vihdoinkin alkoi soljumaan. Nythän se on sellaisessa muodossa,ja struktuurissa että sitä voi ihan kunnolla painaa. Tällä tahdilla se on joskus jopa vielä valmiskin ja rupeaa myymään kuin jäähdytetyt daiquirit helvetissä.  Taas yksi rommiviittaus, joka tällä kertaa oli myös Hemingway-viittaus.


paavonousee.jpg

Jaaha, kuka tai mikä sieltä nyt nousee? Katsotaanpa... Hei... ei!! EI!!! 

Hänen tilallaan eduskunnassa on istunutMikko Kärnä (kesk), joka nyt tippuu pois.
Eilen Paavo Väyrynen palasi eduskuntaan. Hän joutuu aloittamaan uudestaan salin takarivistä Hjallis Harkimon vierestä, mutta uskoo palaavansa eturiviin jo ensi keväänä. Myös 48 vuotta sitten Paavo aloitti takarivistä. Väyrynen on kutsunut paluunsa päivää "ilon ja riemun päiväksi". Hänellä on oma eduskuntaryhmänsä, jota ei vielä eilen ehditty rekisteröidä, joten hän ei päässyt vielä nostamaan esiin aikomiaan asioita. Aikovatko omintakeisen Kansalaispuolueen luonut Väyrynen ja Kokoomuksesta karannut, uutta puolueentapaista Liike Nyt-porukkaa viritellyt Harkimo venkoilla ja velmuilla keskenään? Toivottavasti. Paavo Väyrynen uskoo Kansalaispuolueen saavan 15-20 edustuspaikkaa keväällä ja aikoo näillä näkymin äänestää sote-uudistusta vastaan. Lisäksi hän on määritellyt toimivansa Suomen itsenäisyyden, puolueettomuuden, ja köyhän asian puolesta ja lisäksi keskittyvänsä maahanmuuttopolitiikkaan ja aluepolitiikkaan.