(Sigrid Flandersson harppoo innokkaasti ylös eduskuntatalon portaita.)

Sigrid: Hoplaa! Tänään mä aloitan mun työni oikeudenmukaisemman maailman puolesta, niin vaikea kuin se vaalituloksen vuoksi on. Vai pitäisköhän mun olla Sibelius-akatemialla?

(SuPon portsarit pysäyttävät Sigridin: todistakaa henkilöllisyytenne.)

Sigrid: Moro! Juuh elikkäs, tässon mun passport!

Portsari1: Mitä vessapaperia tämä on?

Portsari2: Ootko käynyt täällä aikaisemmin? Näytät vähän nuorelta.

Sigrid: ?! Siis... mä olen se vähemmistönuorten puheenjohtaja.

Portsari1: Rahhahhah, ei tänne nuorisojärjestöillä ole asiaa!

Portsari2: Menehän tyttö kotiis kasvamaan!

Sigrid: Häh?! Mut on alltså siis demokraattisesti valittu tänne!

Portsari1: Valittaa saa oikeuskanslerille.

Portsari2: Hopi hopi, seuraava!

Sigrid: Ei voi olla totta!

(Tässä vaiheessa Nalle Apunen ja Bamse Valross pääsevät jonon ohi sisään.)

Nalle Apunen: Kannatti ostaa se VIP-kortti!

Bamse Valross: Jepulis. Tsau, muru! (iskee Sigridille silmää ja jatkaa sisään)

Sigrid: ?! Eihän noi edes todellakaan kuulu... ...HEI, HELL-VETTIN PASKAKYRVÄT!!

Portsari1: (puhuu wookie-talkieen) Täällä saatetaan tarvita turvamiehiä...

Sigrid: (vastaa samalla puheluun Oulusta): NOMITÄVITTUU?!

(Rasta-Hansu eduskuntapuistosta): Pst tuu nyt tänne pössylle rauhottumaan ennen kun patriootit saa kuvia susta! Meil on gumboa ja linssilasagnea!

Sigrid: No OK. Tästä tulee vielä hellvettin pitkä päivä...

Rasta-Hansu: Ja nelivuotiskausi!

_____

Kansallisesta veteraanipäivästä ja pyttipannusta raporttia ehkä vielä myöhemmin tai sitten kenties ei... Nepalissa tapahtunut aikamoista ja Mariupol mietityttää.