kts. "Kuolleen miehen jäännös internetissä"

Roskaväen yläpuolella on raskasta liihottaa, kun joutuu kuitenkin olemaan sen kanssa jotenkin kosketuksissa ja tekemisissä. Korkeammalle nouseminen tekisi tästä vielä raskaampaa. Se tekisi myös vaikeammaksi nähdä ne sympaattiset sieltä löytyvät asiat. Lisäksi se olisi sillä tavalla vastenmielistä, että en sentään liikaa halua asettaa itseäni muiden yläpuolelle. Itse asiassa koen olevani myös juuri sellaisen itsensä tehostamisen ynnä muun yläpuolella ja se on yksi syistä, miksi minulla säilyy itsekunnioitus. En halua olla kummankaan väen seassa ja sekoittua heidän erilaisiin rajoittuneisuuksiinsa. Vallasväki eri muodoissaan voi olla pirullisempaa kuin roskaväki. Kyllä, myös taiteen ja kulttuurin sektorilla. Tämä on tullut huomattua ja koettua. Olen synnynnäinen väliinputoaja ja koetan myös rikkoa rajoja, vaikka se on oma raskas taakkansa - tämän olen kuitenkin ilmeisesti valmis kantamaan, toisin kuin useimmat taakat joita kuka milloinkin haluaisi minulle sälyttää.

Olisiko sitten mahdollista haistattaa huilut niin establishmentille kuin rahvaallekin ja tehdä jotain ihan aidosti ja turmeltumattomasti hienoa ja ylevää, antamatta sen saastua matkalla?

Koitetaan, koitetaan. En minä mikään pyhimys ole.